misto.zp.ua

Історія японської анімації від зародження до сьогодення

твоє ім’я (2016 рік)

Японська анімація не так давно стала елементом сучасної культури. І на сьогодні важко знайти людину яка б не дивилася або не чула про аніме. Бо воно як книги, ігри чи фільми відкриває вікно у нові ще небачені світи будь це загальноприйнята класика від Хаяо Міядзакі та його “Мандрівний замок” чи “Мій сусід Тоторо”,або “Твоє ім’я” від Макото Сінкая з прекрасною анімацією, чи то жорсткий но філософський кіберпанк “Привід у броні”. І наразі все більше сучасних аніматорів та авторів надихаються японською анімацією та роблять референси на неї у своїх роботах.

Зародження Японської анімації.

Першою анімацією яка була створена в Японії вважають “Katsudo shashin” яка була анімована у 1907 році на стрічці із п’ятдесяти целулоїдних кадрів. У ній зображений хлопчик який малює ієрогліфи що перекладаються як «Рухомі фотографії», у кінці він повертається до глядача та знімає капелюха і кланяється. Художник та автор цієї анімації на сьогодні лишається невідомим. Експерименти продовжились в 1917 році коли вийшли ще декілька анімаційних проєктів, але багато з них наразі вважаються втраченими, через те що вони не отримали велику популярність у Японії, а також вони були продані невеликим кінотеатрам та компаніям де стрічки були порізані на невеличкі фільми у хвилину або дві, але потім вони були втрачені.

Katsudo shashin (1907 рік)

У 1920-х роках японська анімація надихалася роботами американських аніматорів, такими як Кіт Фелікс та іншими, в цей час почали екранізувати класичні китайські та японські казки, намальовані у стилі традиційної японської графіки.

У 1932 році була заснована перша суто анімаційна студія Masaoka Film Production яка у рік свого заснування зробила перший японський звуковий анімаційний фільм «Сила та жінки світу».

У 1926 році до влади прийшов Імператор Хірохіто, японська культура, у тому числі і анімація, почала поступово працювати на військову пропаганду, та просування японських цінностей. Особливо це стало помітно після початку вторгнення Японії до Китаю в 1931 році. Саме тоді почали з’являтися мультфільми де японці були показані як герої, а китайці жахливими злодіями. Прикладом такої роботи є стрічка 1943 року «Момотаро божествений моряк», у якій розповідається про героїв – звірят, які воювали з рогатими чортами, які уособлювали собою американців та інших ворогів Японії у Другій світовій війні.

Момотаро божествений моряк (1943 рік)

Після поразки у Другій світовій війні Японія перебувала в глибокій економічний кризі. І однією з основних розваг для людей стало кіно, де такі мультфільми як Том і Джері чи Вуді Вудпекер, через їх чудову на той час анімацію, становили велику конкуренцію для локальних невеличких японських студій. Але також вони стали натхненням для подальшого покращення анімацій в японських проєктах . А також через цю конкуренцію почали з’являтися перші великі анімаційні японські студії, де першою такою студією стала Toei Douga яку оснував Окава Хіросі, купивши іншу студію Nippon Douga. Де у жовтні 1958 році вони створили перший кольоровий повнометражний мультфільм «Легенда про Білу Змію».

Легенда про Білу Змію(1958 рік)

Аніме 60 – 70-ті роки

Підйом популярності аніме в Японії стався у 60-ті роки. В ці роки була екранізована манга популярного у країнах Азії Тедзуки Осаму «Подорож на захід». Це сюжет про подорож царя мавп та буддійського ченця на захід, під час якої цар мавп стає мудрішим та повертає свою силу. Після екранізацій своєї роботи Тадзука вирішив заснувати вже свою студію Mushi Productions для власних робіт. Він черпав натхнення у Американської студії Hanna-Barbara. Тадзуки Осаму вважають батьком усього сучасного Аніме, бо він породив стилістику сучасної японської анімацій у своїх роботах таких, як Астро-бой(1963-1966 роках). Ця історія починається з того, що син вченого помирає в автокатастрофі. Вчений не зміг змиритися з втратою сина й створює робота, у свідомість якого завантажує спогади свого сина, серцем (ядром) цього самого робота виступає ядерна енергія.

Астро Бой (1963 рік)

Ще у 1963 році було створено перше аніме у жанрі “Меха” – про керованих величезних роботів. Першим таким фільмом став «Залізна людина номер 28».

Також важлива подія для аніме відбулася у 1966 році, коли студія Toei Douga випустила «Відьму салі» першу Сьодзьо-аніме, тобто серіал для дівчат. За мотивом манги Йокоями Міцетури. Також ця робота є важливою як перше аніме про дівчат-чарівниць, яке пізніше отримало велику популярність після виходу аніме-серіалу «Сейлор Мун». А також саме у 1969 році почав виходити найдовший серіал в загалі, це – Сандзае-Сан! Нові серії якого виходять і зараз.

Тому саме 60-ті роки стали одними із найважливіших для Аніме, коли воно почалось формуватися як окремий стиль у анімації зі своїми унікальними сюжетами та появою нових жанрів та розділення аніме за жанрами: Сьонен – тобто аніме для хлопчиків, та Сьодзьо – для дівчат.

Відьма Салі (1966 рік)

У 70-ті роки аніме почало виходити більше у телевізійному багатосерійному форматі. Серіали, які більше подобалися глядачам, були довшими. А ті що були менш популярними, швидко закінчувалися. У середньому аніме виходило на 20-30 серій. Сюжети аніме-серіалів ділилися на арки, це коли через декілька серій поспіль іде сюжет від зав’язки до його фіналу. А після цього починалася вже нова арка. За таким принципом зараз роблять багато серіалів та аніме. Також саме у 70-ті почалася зміна аудиторії на підліткову. Але при цьому основний набір жанрів майже не змінився, це: фантастика, фентезі, історичні легенди, та наукова фантастика. Проте, сюжети та теми стали трішки дорослішими, як і сама аудиторія.

Жанр “меха” також отримав розвиток із виходом серіалу Нагано Го «Mazinger Z» 1972 року, який фактично заклав фундамент для всього жанру. Принциповою відмінністю стало те, що герой-пілот знаходився всередині великого робота. Жанр “меха” став фінансово успішним, його почали фінансувати компанії іграшок в обмін на право виробляти іграшки за мотивами серіалу. Тому не дивно, що розвиток жанру пішов під гаслом: «Більше героїв, більше роботів, складніший дизайн»! А також хотілося зазначити появу аніме-серіалу, який потім отримає велику кількість продовжень та спінофів це «Мобільний воїн Гандам» 1979 року.

Мобільний воїн Гандам(1979 рік)

Також саме у 1970 вийшов спортивний серіал про бокс “Завтрашній Джо”, де вперше головним героєм став антигерой. У 1971 році почав виходити серіал про злодія та крадія Люпена ІІІ. Цей серіал мав багато продовжень. Одне з них – повнометражне аніме «Люпен ІІІ: Замок Каліостро», до якого приклав свою руку Хаяо Міядзакі. Це аніме, за версією популярного в Японії журналу «Animage», вважається «найкращим фільмом в історії аніме».

У 1970-роки анімація стала набагато кращою, ніж у 60-х. З приходом нових авторів, появою нових технологій в анімації та зі збільшенням популярності і збільшенням бюджетів, появі нових студій, саме 70 роки стали фундаментом для золотої доби аніме.

Люпен ІІІ: Замок Каліостро(1979 рік)

80-ті роки Золота доба Аніме

Початок золотої доби аніме зійшовся із появою нового популярного у 80-ті роки формату VHS – відеокасет, що фактично відкрило авторам ще не освоєний ринок домашнього перегляду та дозволило робити ще більш дорослі сюжети у своїх роботах, орієнтуючись вже на дорослу аудиторію. Це породило новий формат аніме OVA що також сприяло поширенню аніме по всьому світу, а не тільки на території самої Японії. Першим аніме в форматі OVA стало «Даллас: Наказ знищити Даллас».

У 1982 році виходить серіал «The Super Dimension Fortes Macross», який задумувався авторами як пародія на популярний у той час жанр космічної наукової фантастики. Але як би це не було дивно, серіал став найпопулярнішим зразком жанру в історії аніме. А головна пісня – саундтрек серіалу «Do You remember Love ?» посіла перші місця японських музичних хіт-парадів. Після цього до музики в аніме стали ставитися дуже серйозно.

The Super Dimension Fortes Macross(1982)

Також у 1981 році вийшла одна з перших комедій у жанрі повсякденність – «Нестерпні прибульці». Цей серіал вплинув на розвиток аніме, а саме фактично створив ярлики для характерів персонажів у інших серіалах.

Але окремо хочеться виділити саме студію Gibli Хаяо Міядзакі, яка у 80-ті роки створила багато культових робіт, та яка і до сьогодні продовжує радувати нас своїми роботами. У 80-х Хаяо Міядзакі був режисером таких шедеврів анімацій, як «Навсікая з долини Вітрів», «Небесний замок Лапута», «Мій сусід Тоторо» (останній, на жаль, провалився у прокаті), а зараз вважається однією з кращих робіт Міядзакі, та «Відьмина експрес-пошта», всі ці повнометражні аніме справді вартують вашої уваги.

Однією з кращих повнометражних аніме стала «Акіра» яка вийшла у 1988 у жанрі кіберпанк. Це аніме справило враження своїм заплутаним сюжетом та дуже класною та якісною анімацією. А також це було перше аніме яке виконане у 24 кадри в секунду. Бо це була адаптація доволі великої манги акіра, яка була втиснута у формат двогодинного фільму. З цим і була проблема через заплутаний сюжет. Та саме ця робота відкрила світу японську анімацію, та зробила її доволі популярною за межами Японії.

Акіра(1988 рік)

Ще варто згадати про те, що у 1986 році вийшов «Dragon Ball» – одне з перших популярних аніме про єдиноборства. Але при цьому аніме було доволі дитячим і в майбутньому отримало продовження у вигляді серіалу «Dragon Ball Z» та фільмів, і навіть зараз це аніме є доволі популярним та має і своїх фанатів.

У 80-ті роки почалося просування аніме по всьому світу. Наприклад у США, почали виходити як професійні, так піратські переклади та перероблення різного аніме. Де ставка була зроблена більше на жорсткі проєкти, які майже не були представлені на ринку США. А також через Японське економічне диво та фінансовий підйом, індустрія Японської анімації віщувала нові успіхи розвитку.

Dragon Ball(1986 рік)

Аніме в 90-ті роки

В Японії на початку 90-х років стався колапс економіки через крах на фондовому ринку. Цей період був потім названий як «втрачене десятиліття». Ця подія, звісно, не могла не вплинути на японську анімацію. Але саме в 90-ті роки було створено багато як загальновизнаної класики, так популярних до сьогодні серіалів, завдяки тому, через те, що виробництво аніме було відносно дешевим, завдяки появі нових комп’ютерних технологій. Аніме почало отримувати визнання не тільки в Японії, але і по всьому світу. Саме через ці фактори воно було достатньо фінансово вигідним, що дозволило залишатися на плаву анімаційним студіям у складні для Японії 90-ті роки.

Саме у 90-ті роки вийшло і нині культове повнометражне аніме «Привід у Броні». 1995-го року воно стало культовим представником жанру Кіберпанк. Це аніме на той час показувало чудову анімацію, у ньому було вперше застосували прийом слоу-мо, який потім використали сестри Вачовскі у своєму культовому фільмі «Матриця». Також у цьому аніме був чудовий сюжет із філософським підтекстом та з опрацьованим світом майбутнього.

Привід у броні(1995 рік)

Також у 1997 році вийшов складний для розуміння психологічний трилер «Ідеальний смуток» який розповідає про солістку групи «Charm!», яка покидає групу, щоб розпочати сольну кар’єру з фільму «Подвійний зв’язок», під час знімання у якому вона починає втрачати зв’язок з реальністю, та фактично втрачає себе як особистість.

У 1997 році Хаяо Міядзакі створив одну з кращих своїх робіт – «Принцеса Мононоке», яка розповідає про те, що потрібно шукати баланс між технологіями та природою, бо без неї ми просто не зможемо жити, як і не можемо зупинити постійно розвиток технологій, тому баланс між природою та технологіями є необхідним.

Принцеса Мононоке (1997 рік)

Також у цей період вийшов популярний по всьому світу серіал «Красуня-воїн Сейлор Мун» 1992 року яка отримала популярність як у хлопчачій, так і у дівчачій аудиторії. Та яка об’єднала аніме про дівчат-чарівниць з жанром Сентай. Продовження цього серіалу виходить і до сьогодні.

Однією з культових робіт яка вийшла у той час вважається серіал «Євангеліон» 1995 року Хідеакі Анно. Який починається як типовий представник жанру меха. Але десь ближче до фіналу серіалу починає перемикати увагу саме на психологічному аспекті та внутрішньому світі головних героїв. Та кінцівкою, яку кожен глядач може інтерпретувати по своєму.

Євангеліон (1995 року)

А також саме в 1997 році світ захопив серіал «Покемони», який був створений по серії відеоігор від Nintendo. Серіал розповідає про Еша Кетчума, який разом зі своїм першим покемоном Пікачу відправляється у пригоду, щоб стати кращим тренером покемонів, та під час подорожі зустрічає нових друзів та досліджує нові регіони. Цей серіал виходить і сьогодні, але вже з новим головним героєм, але все ж таким незмінним Пікачу.

Покемон(1997 рік)

Саме у 90-ті роки до нас в Україну вперше потрапило аніме і наш глядач зміг побачити такі шедеври як «Акіра», «Привід у броні» та проєкти від студії Гіблі. Приблизно в цей час на нашому телебаченні почали з’являтися такі усіма улюблені серіали як «Покемони», «Красуня-воїн Сейлор Мун», які отримали велику популярність у нашій країні. Це було зроблено завдяки ентузіастам які почали робити фанатські переклади, як субтитрами, так і першим дубляжем. А також піратам, які почали продавати касети та диски з аніме на ринках по всій нашій країні. А також появі інтернету у містах нашої країни ближче вже до 2000-х років, що також стало одним з факторів розвитку популярності аніме у нашій країні.

Аніме з 2000-х років і до сьогодні

Саме починаючи з 2000-х років і з розвитком інтернету Аніме остаточно увійшло у сучасну всесвітню культуру. Це саме той період, коли почали масово з’являтися фанатські команди у різних країнах для озвучення та створення субтитрів для аніме, коли прихильники японської анімацій змогли завдяки інтернету спілкуватися між собою, ділитися новинками аніме та проводити фанатські зустрічі, що і створило сучасну аніме-культуру. В цей час аніме поступово стає мейнстримом, але все ще лишається чимось локальним тільки для шанувальників.

Саме у 2000-і вийшли такі шедеври японської анімацій як: «Віднесені привидами», «Ходячий замок», «Рибка поньо на кручі». А серед серіалів з’явилися такі проєкти як: «Стальний алхімік», «Стальний алхімік братство », «Ковбої бібоп», «Зошит смерті», «Наруто», «Бліч» та один із кращих аніме-серіалів студій Triger «Gurren Lagan». Та ще дуже багато різних чудових проєктів так і продовжень серіалів, що вже зарекомендували себе. А аніме продовжило привертати до себе ще більшу увагу.

Gurren Lagan(2007 рік)

Із поширенням аніме ближче до 2010-х років почали з’являтися сервіси для перегляду аніме такі як: Crunhyroll, Netflix, та інші, що дозволяють легально дивитися сучасне аніме вже з професійним дубляжем та субтитрами. Тому саме з 2010-х років і до сьогодні аніме стало мейнстримом. Аніме стає більш популярним у багатьох країнах із різноманітними жанрами на будь-який смак, починаючи від романтичних комедій, завершуючи психологічними драмами. Вийшли важливі для сучасного аніме серіали такі як: «Атака Титанів», «Химерні пригоди ДжоДжо», «Тора Дора», «Ангельські ритми» та багато ще культових робіт. А аніме почало ставати сезонним, тобто вихід серіалів поділився на весняний, літній, осінній та зимовий сезони. Де, якщо аніме отримає достатню популярність, воно буде продовжене.

Химерні пригоди ДжоДжо (2012 рік)

Так і зараз продовжують виходити аніме нової хвилі з переосмисленням вже старих жанрів як це роблять «Магічна битва» та «Людина бензопила», так і ті, що ставлять питання чого ми на справді хочемо, та як треба отримувати задоволення від життя навіть при жахливих подіях, як це робить драматично-комедійний «ЗОМ 100: Сотня справ, які треба зробити перш ніж стати зомбаком», або щоб ви робили якщо вам би дали другий шанс, про що і розповідає аніме «Переродження: Життя з нуля в іншому світі». Та ще безліч інших проєктів які можуть вам сподобатися.

Магічна битва(2020 рік)

Японська анімація пройшла великий шлях від початку 1900-х років до сьогодні. Та залишила свій слід у сучасній культурі, і зараз знову переосмислює себе, як це і робила завжди. Вона і далі буде радувати нас своїми новими цікавими проєктами.

Данил Дегтяренко


 

* Редакция сайта не несет ответственности за содержание материалов. Мнение авторов может не совпадать с мнением редакции.

Добавить комментарий
Имя
Сообщение

Комментарии:

нет комментариев
Лента статей
MISTO.ІНФОРМ
ПОРОГИ
МЕЛИТОПОЛЬСКИЕ ВЕДОМОСТИ
ПОЗИЦІЯ
ДІТИ ЗАПОРІЖЖЯ
МІГ
ІНДУСТРІАЛЬНЕ ЗАПОРІЖЖЯ
РАЦИОНАЛЬНАЯ ГАЗЕТА (АРХИВ)
ЗАПОРІЗЬКА СІЧ (АРХІВ)
РОСТ (АРХИВ)
КЛЯКСА. ГАЗЕТА ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ (АРХИВ)
СОДРУЖЕСТВО (АРХИВ)
ПРАВДА (АРХИВ)
УЛИЦА ЗАРЕЧНАЯ (АРХИВ)
ЗАПОРОЖСКИЙ ПЕНСИОНЕР (АРХИВ)
ВЕРЖЕ (АРХИВ)
МРИЯ (АРХИВ)
НАДЕЖДА (АРХИВ)
ГОРОЖАНИНЪ (АРХИВ)
БЕРДЯНСК ДЕЛОВОЙ (АРХИВ)
ОСТРОВ СВОБОДЫ (АРХИВ)
ЖУРНАЛ ЧУДО (АРХИВ)
БЕЛАЯ СТРЕЛА (АРХИВ)
ЗНАМЯ ТРУДА (АРХИВ)
АВТОПАРК (АРХИВ)
МИГ по ВЫХОДНЫМ (АРХИВ)
Про СМИ

Студентський інформаційний портал «Пороги» - це цікаво й корисно, це креативно й актуально, це гостро й оперативно. «Пороги» - це погляд запорізького студентства на молодіжні проблеми. Це репортажі з мистецьких акцій і спортивних подій, інтерв’ю з  неординарними людьми, це матеріали, що зацікавлять молодого науковця, майбутнього студента, творчу людину. «Пороги» - це ресурс для тих, хто шукає себе, хто хоче писати, кого турбує молодь Запоріжжя. «Пороги» - для тих, хто думає і хоче знати.

Контакты

Адреса:
м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 24, 9 поверх, к. 907

Телефон:
289-12-22

Сайт:
www.porogy.zp.ua

E-mail:
porogy@mail.ru

Запорожье и область | Новости Запорожья и области RSS 2.0 | follow us on | читайте нас в